Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - V126

Strony: [1]
1
Silnik, osprzęt oraz układ napędowy / DPF w silnikach CDI
« dnia: Luty 28, 2016, 22:01:35 »
Witam szanowne grono, mam takie pytanie dotyczące filtra cząsteczek stałych w silnikach wysokoprężnych. Na chwilę obecną w swoim CDI nie mam takiego urządzenia i nie bardzo wiem z czym to się je. Zmieniając go na cokolwiek nowszego będzie to nieuniknione, wiec wolę wiedzieć co mnie czeka.

Generalnie wiem, że silnik gromadzi sadzę przy niepełnym spalaniu, która następnie się wypala i filtr się oczyszcza. Gdy sadza samoistnie się nie wypaliła następuje uruchomienie cyklu oczyszczania filtra i trwa do momentu jego "całkowitego" oczyszczenia lub, częściowego jeśli się wcześniej skończy jazdę. Generalnie prosty temat, ale ciekawi mnie co się dzieje w sytuacji gdy filtr się zapcha i zdarzy się tak, że sterownik niema możliwości uruchomienia cyklu oczyszczania (krótkie odcinki, zimny silnik itp)? Wyświetla się wtedy jakiś komunikat, że filtr jest zapchany i trzeba natychmiast oprzeć prawą nogę o podłogę, czy silnik wchodzi w tryb awaryjny i już tylko wyjmowanie i mycie DPFa zostaje?

Z góry dzięki za odpowiedź jak i swoje spostrzeżenia związane z eksploatacją silnika z tym filtrem.

2
Nadwodzie i wnętrze / Odp: Blachy, korozja i rdza W204
« dnia: Luty 28, 2016, 19:33:36 »
Chciałbym przyłączyć się do pytania autora tematu. Niezbyt znam niemiecki i czy mógłby ktoś w skrócie napisać jaka jest konkluzja na tamtym forum? Informacje z portali typu onet itp, gdzie było o tych oznakach korozji w okolicy szyby, olewam, gdyż z pewnego doświadczenia z W203 wiem, że opisywane przez nich typowe usterki są całkowitym zaprzeczeniem prawdy :P

3
Wątek powitalny / Odp: Tu się witamy!
« dnia: Luty 27, 2016, 22:29:33 »
Cześć  :o

Strony: [1]