Autor Wątek: Diesel a awaryjność  (Przeczytany 10200 razy)

Offline Maxim

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Łódź
    • Zobacz profil
Diesel a awaryjność
« dnia: Luty 26, 2013, 15:54:30 »
Witam,
Nie posiadam jeszcze w204-ki ale jestem mocno zainteresowany zakupem auta z rynku wtórnego.
Potrzebuję opinii na temat awaryjności motoru 2.2 CDI. Jak z wrażliwością na paliwo, co z żywotnością wtrysków i innych podzespołów? Z poprzednich doświadczeń z mercedesami wiem, że różnie to bywało z CDI, a wtryskiwacze to chyba najbardziej czuły punkt tego auta. Czy coś się zmieniło w tym modelu?

Pozdrawiam

Forum Mercedes C klasa W204

Diesel a awaryjność
« dnia: Luty 26, 2013, 15:54:30 »

Offline Rob11

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • W202, C220 CDI
    • Skąd: Kielce
    • Zobacz profil
Odp: Diesel a awaryjność
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2013, 12:16:39 »
Generalnie silniki diesla są coraz bardziej wrażliwe na paliwo, głównie ze względu na większą moc generowaną z podobnych pojemności oraz zaawansowane podzespoły elektroniczne. Jakość paliwa ma więc jeszcze większe znaczenie niż w poprzednich generacjach tego silnika. Tyczy się to nie tylko mercedesa ale wszystkich innych nowoczesnych motorów na ON. Nie słyszałem jednak o jakiś szczególnych wadach tej jednostki napędowej.

Offline Mirek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • C 220 CDI W 204; W 906 315 CDI
    • Skąd: okolice Bdg
    • Zobacz profil
Odp: Diesel a awaryjność
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2014, 13:00:01 »
Witam! Z tego co wiem to w W 211 silniki OM646 były przypadki zacierania się wałów korbowych lecz przy prawidłowym serwisowaniu nie powinno być tego problemu, a co ważne te silniki są jeszcze do naprawy gorzej ma się to podobno do silników OM651 tam przy owej usterce silnik do wymiany. Tyle co wiem z info od mechaników. Kupując autko z rynku wtórnego z przebiegiem udokumentowanym i serwisowanym nie powinno być problemu nieraz są jakieś akcje serwisowe. Więc na minę się nie władujesz gorzej jak ma przebieg niewiadomy co wychwycisz w czasie użytkowania wtedy mogą się pojawiać objawy które przy danym przebiegu nie mają prawa występować. Po za tym nie jest łatwo cofnąć przebieg sam licznik nie wystarczy jeszcze w innych podzespołach jest zapisywany. Co do awaryjności to na razie autko śmiga jak marzenie.

Offline Adrian

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skąd: Warszawa
    • Zobacz profil
Odp: Diesel a awaryjność
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 02, 2014, 16:33:52 »
Z tym cofaniem licznika to myślę, że magicy robią to bez problemu ;)

Offline icebear

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • W204, 220 CDI Avantgarde 2007
    • Skąd: Łódź
    • Zobacz profil
Odp: Diesel a awaryjność
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2015, 23:20:02 »
Odpowiem w skrócie, największe 2-3 problemy w W204 częste awarie:
1. Wtryskiwacze niestety piezoelektryki (bez mała bezobsługowe) Delphi -porażka 2 już wymieniałem -trzeba, to wrzucić w ewentualne koszta (cena 1 wtrysku około 1500zł) -uwaga na allegro sprzedają podobne z dostawczaków inne parametry mają.
2. Rygiel -blokada kierownicy -czy u każdego padnie? Tak -pytanie tylko kiedy. Silniczek jak w zabawce z Chin -kolejna oszczędność w Mercedesie. Koszt 3500zł ASO i chyba póki co tylko ASO.
3. Przednie zawieszenie -nie wiedzieć czemu, ale ma tendencje do szybkiego zużywania się przynajmniej w Avantgardzie.

Czy to dramat hmm... w podobnych rocznikach np. w BMW padają łańcuchy rozrządu jeden za drugim, więc... kwestia czystej kalkulacji.